Mengenai Saya

Foto saya
Simple life.. Simple rules.. Simple Plan..

Selasa, 30 November 2010

Kenapa! Kenapa! Kenapa!

1) KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?


QURAN MENJAWAB: 


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." 

- Surah Al-Baqarah ayat 216

2) KENAPA UJIAN TERHADAPKU SEBERAT INI?


QURAN MENJAWAB: 

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. " 

- Surah Al-Baqarah ayat 286

3) BAGAIMANA AKU TAK KECEWA?


QURAN MENJAWAB: 

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman." 

- Surah Al-Imran ayat 139


4) BAGAIMANA HARUS AKU HADAPI SEMUA INI?
QURAN MENJAWAB:

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk." 

- Surah Al-Baqarah ayat 45


5) APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?


QURAN MENJAWAB: 

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka... " 

- Surah At-Taubah ayat 111

6) PADA SIAPALAH NAK AKU MINTAK TOLONG?


QURAN MENJAWAB: 

"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari-Nya. Hanya kepada-Nya aku bertawakkal." 

- Surah At-Taubah ayat 129

7) DAPATKAH AKU BERTAHAN !!! ???


QURAN MENJAWAB: 

"... dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir." 

- Surah Yusuf ayat 12





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Its raining

Its raining